משרד מוכן או מעטפת? בואו נפצח את החידה הזו אחת ולתמיד!

אם גם אתם מתלבטים בין משרד מוכן למעטפת אני מבין אתכם לגמרי. זאת דילמה שכל בעל נכס מסחרי מכיר והיא יכולה לגרום לכאב ראש לא קטן. אבל אל דאגה, היום אנחנו הולכים לפצח את החידה הזו אחת ולתמיד!

הדובדבן שעל הקצפת

זוכרים את המשחק "כיסאות מוזיקליים"?
ובכן, שוק הנדל"ן לפעמים מרגיש בדיוק ככה! כשהשוק "חם" והביקוש למשרדים גבוה, המשמעות היא שיש יותר אנשים ממקומות ישיבה במשחק. במצב כזה, אפשר להרשות לעצמנו להיות קצת יותר "מפונקים" ולהשאיר את המשרד ברמת מעטפת. למה? כי תמיד יהיה עוד "שחקן" שירצה את הכיסא שלנו. אבל מה קורה כשהשוק מתקרר? פתאום יש יותר כיסאות מאנשים, ואז הסיפור הופך להיות אחר לגמרי. השוכרים מחפשים את המשרד הכי טוב עבורם. הם יכולים לבחור מתוך הדובדבנים שעל הקצפת ולא חייבים להתפשר.  הם לא חייבים לדמיין איך המשרד יכול להיראות, הם רוצים לראות אותו ולהתאהב בו ברגע. אפשר תמיד לשאול את עצמכם, מה יגדיל את הסיכוי למציאת השוכר שלכם, תמונות של המשרד המוכן והמהמם שלכם או תמונת כרטיס הביקור של המתווך?

כשהמשרד מוכן, השוכר מגיע (ולא הפוך)

נכון שהכי כיף זה להגיע לשוכר רלוונטי שרוצה את הנכס בשלב המעטפת ומוכן להמתין כ 5 חודשים עד שהוא יהיה מוכן עבורו (וגם יש לו את האנרגיה והזמן להשקיע בתהליך). אבל במידה ומדובר בשטח מתחת ל-300 מ"ר, קשה למצוא שוכרים כאלה. יש כמובן שוכרים שממש רוצים לעצב הכל מאפס, אבל כמה אנשים אתם מכירים שיכולים להסתכל על קירות ריקים ולדמיין משרד מושלם? ועוד יותר חשוב, לכמה יש את הזמן והסבלנות לחכות חודשים עד שהכל יהיה מוכן?

אז אם יש לכם נכס בגודל של עד כ300 מ"ר, מומלץ שהוא יהיה בנוי ומוכן ואז… השוכר פשוט מגיע.
איתנו ב-סימפל, זה אפילו יותר מהיר. לקוחות שלנו כבר הצליחו להשכיר את המשרד תוך כדי הבניה שלו בזכות ההדמיות שאנחנו מכינים והעובדה שיש תאריך סיום בניה שאליו אפשר להתכוונן. בנוסף, אנחנו יכולים לעזור לשוכר המיועד לבצע התאמות במשרדים ולהקל עליו את הבחירה בכם.

להעמיק את ההשקעה או להחזיר את ההשקעה
בואו נדבר לרגע על השורה התחתונה שמגיעה כל חודש. אז ככה: כשרוכשים משרד, יש לנו אפשרות לדחות את תשלומי הארנונה ל-6 עד 12 חודשים, נשמע טוב לא? אבל… את דמי הניהול צריך לשלם וכשמגיע הרגע לתכנן ולבנות, אתם יכולים למצוא את עצמכם משלמים ארנונה ודמי ניהול לאורך כל התקופה שאתם מתכננים ובונים את המשרד.
בנוסף, ברגע ששיעור האכלוס במגדל שלכם גבוה עלויות הבניה עולות כי נדרש לבצע את חלקן בשעות הערב כדי לא להפריע לדיירים.

בואו ניקח דוגמה: אם יש לכם משרד של 100 מ"ר שעומד ריק במשך 8 חודשים. "זרקתם לפח" כ-15,000 ₪ על דמי ניהול, תשלום הארנונה מתקרב ואם לא תמצאו שוכר תוך 4 חודשים נוספים כשתתחילו לבנות תשלמו גם ארנונה וגם דמי ניהול לאורך כל זמן ההקמה של המשרד.

לעומת זאת, עם משרד בנוי ומוכן: באותם 8 חודשים, אתם יכולים להכניס לכיס כ-50,000 ₪.
אז תשאלו את עצמכם האם אתם רוצים להעמיק את ההשקעה שלכם ב-15,000 ₪ נוספים (ואולי הרבה יותר), או להכניס 50,000 ₪?

לסיכום
בשוק תחרותי, להיות צעד אחד קדימה יכול לעשות את כל ההבדל. משרד מוכן נותן לכם את היתרון הזה – הוא מאפשר לכם להציע לשוכרים פתרון מיידי, מקצועי ואטרקטיבי. ההחלטה בין משרד מוכן למעטפת היא לא רק עניין של עלויות – היא משפיעה על מהירות ההשכרה, על סוג השוכרים שתמשכו, ועל הרווחיות לטווח הארוך.

אתם עדיין מתלבטים?
אנחנו כאן בשבילכם. בסימפל, אנחנו מתמחים בהפיכת מעטפות למשרדים מנצחים ומשתפים פעולה באופן צמוד עם משרדי שיווק הנדל"ן המובילים. בואו ניפגש, נשתה קפה, ונתכנן יחד את הצעד הבא שלכם בעולם הנדל"ן המסחרי.


הכותב: ניר פרימו מנכ"ל SIMPLE

אולי יעניין אתכם גם...

היתרונות שלנו

דילוג לתוכן