אימאל'ה! שיפוץ! למה אנחנו כל כך חוששים משיפוץ הבית

קבלנים ש"בלעה אותם האדמה", עיכובים וכדור שלג מתגלגל של הוצאות ותסכול. אם היינו עושים סיעור מוחות למונח שיפוצים, כנראה שהמילים שהיו עולות במוחם של רוב האנשים היו: כאב ראש, חשש וייאוש. אבל למה זה כך? והאם זה חייב להיות כך? אלו הסיבות המרכזיות שגורמות לבעלי הדירות להתרחק משיפוצים כמו מאש:

 

  • העלות

 

שיפוצים הם עסק יקר. במיוחד כאשר התכנון לוקה בחסר ומביא להוצאות בלתי צפויות. ומילא אם זה היה תלוי רק בלקוח, אך בשיפוצים בניגוד לתחומים אחרים (כמו רכישת רכב או קניית בית) , קיימת נורמה פסולה של רבים מבעלי המקצוע והקבלנים לנצל לרעה את חוסר ההבנה והידע של הלקוחות כדי להגדיל את התקציב. גרוע מכך, לעיתים הם עושים זאת בעיצומו של הפרויקט כשהלקוח כבר מרגיש "שבוי" בידיהם.

 

לכן זה כלל לא מפתיע ש- 80 אחוז ממי שבחרו לשפץ את ביתם, מסיימים את השיפוץ לאחר שהוציאו סכום גבוה יותר ממה שתכננו, כאשר מתוכם 43% חורגים מהתקציב בצורה משמעותית.

 

  • קושי בתכנון

 

שיפוץ בית מצריך תכנון מפורט ומדוקדק כדי שהתוצר הסופי ייתן מענה להרגלי החיים של הדיירים ברמת גימור גבוהה. בנוסף, יש להשיג את הציוד וכוח האדם הדרוש לשיפוץ ורק אז לבצע אותו בצורה מדויקת ומקצועית. אך אידיאל לחוד ומציאות לחוד. 

 

מתוך רצון לצמצם את ההוצאות הלקוחות בוחרים לעיתים לחסוך בעלות האדירכל.ית או מעצב.ת הפנים. במקומות בהם נבחר גורם מתכנן שלא עובד בתיאום מלא עם הגורם המבצע שנבחר בנפרד, ניתן לראות פעמים רבות ששני בעלי המקצוע עסוקים בלחפש אשמים בבעיות שנוצרות בשטח והלקוח תקוע באמצע ומוציא כספים נוספים.

 

זאת בנוסף לכך שיש אנשי מקצוע לא מוסמכים או מנוסים מספיק שפועלים ללא פיקוח ומציעים מחיר כל כך נמוך שמצליח לקסום ללקוחות מסוימים, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה.

 

  • כמעט בלתי אפשרי למצוא בעל מקצוע שאפשר לסמוך עליו

 

כסף= איכות? לא בשוק השיפוצים.  הדבר אולי הכי מפחיד בשוק הזה, הוא שבחלק גדול מהמקרים אין קשר בין כמות הכסף שתשקיעו לאיכות הביצוע שתקבלו. מדובר שוב, בתופעה שאין לה אח ורע באף שוק אחר. הרי אף פעם לא שמעתם על אדם ששילם על פרארי ופתאום גילה שהוא נוהג במאזדה. 

 

לעומת זאת, כמה פעמים שמעתם או חוויתם על בשרכם קבלן שלוקח מחיר מקסימלי ונותן בתמורה רמת ביצוע מינימלית? חוסר ברגולציה וריבוי של קבלנים ובעלי מקצוע המנצלים את חוסר האונים של הלקוח הביאו לתחושה שללקוח שאין על מי לסמוך. 

 

כל אלו הביא לכך שהצרכן כבר לא שואל את עצמו האם ירמו אותו? אלא בכמה ירמו אותו, משום שהרמאות וחוסר האמינות בשוק השיפוצים הפכו לדבר שבשגרה.  לכן זה לא מפתיע ש- 41 אחוז מהישראלים נמנעים מהשיפוץ בשל החשש שיפסידו את כספם.

 

  • האפשרות שמשהו ישתבש

 

בקרב כל מי שרוצה לשפץ, קיימת התחושה שבשיפוצים הכל יכול להשתבש. זה לא מפתיע כשמדובר בתחום עם כל כך הרבה בלת"מים ויותר מדי קבלנים לא אמינים, שלא עומדים במסגרת הזמן שהתחייבו אליה ולעיתים אף "נעלמים" לגמרי ללקוח. 

  • מטרד גדול מדי 

 

צריך לומר את האמת, שיפוצים הם מטרד. הרי מדובר בתהליך רועש, היוצר לכלוך והרים של פסולת ובנוסף לכל גם לוקח זמן. בסופו של דבר, שיפוצים משבשים את חיי היום יום של הדיירים ולעיתים גם את חיי שכניהם. 

 

מטבע הדברים, השאיפה היא לסיים את השיפוצים בפרק הזמן המינימלי הנדרש לתוצאה מקצועית ואיכותית. הבעיה היא שבתחום בו הכל יכול להשתבש, המטרד הופך כמעט לקבוע.

 

     למעשה קיים קשר ישיר בין כל אחד מהחששות:

 

בשל העלויות הגבוהות, הלקוח מנסה לחסוך כבר בשלב תכנון השיפוץ. הדבר מביא לליקויים בתכנון ולרכישת שירותיו של קבלן לא אמין ולא מקצועי (עם כי, פנייה לבעלי מקצוע שגובים תשלום גבוה גם היא לא מבטיחה שירות מקצועי)

 

התכנון הלקוי וחוסר האמינות והמקצועיות של חלק גדול מהקבלנים גורמים לכך שמשהו משתבש.

 

כתוצאה מכך השיפוץ מתעכב מה שהופך אותו למטרד גדול וממושך יותר ומייקר את העלויות

מסיבות אלו, בעלי דירה שלא מצאו חברת שיפוצים אמינה פשוט נמנעים משיפוץ על אף יתרונותיו הרבים 

 

ה"סיוט" ששיפוץ הבית הפך אליו, הביא צורך מהותי בשינוי.  את השינוי שואפת ליצור קבוצת סימפל, שב2015 פיתחה מודל  הנותן מענה לבעיות הקיימות בשוק.

 

הקבוצה, שלעומדים בראשה יש 25 שנות ניסיון בתחום השיפוצים ו20 שנה בתחום הניהול וחוויית הלקוח, פיתחה שיטת עבודה חדשנית שמטרתה בראש ובראשונה לעמוד בהבטחות ללקוח. המודל שיצרו בסימפל מחולק לשלושה חלקים עיקריים

 

קודם כל, תכנון

בכדי למנוע בלת"מים, חשוב לתכנן בהתאם לרצונות של הלקוח ובהתאם לתנאי השטח. לכן, בסימפל לא מתחילים בפרויקט השיפוץ לפני תכנון של אדריכל ומעצבת פנים (סימפל אף מעניקה על חשבונה 10 שעות עבודה עם מעצבת פנים).

 

השלב הבא: רכש

טרם התחלת הבנייה, סימפל מזמינה את החומרים הדרושים לפרויקט, מה שמונע בעיות בזמינות החומרים במהלכה.

 

הבנייה עצמה

סימפל פועלת בשיטת השיפוץ הסינרגטי. מה זה אומר במילים של בני אדם? מספר  אנשי מקצוע במגוון תחומים (חשמל, גבס וכו') נמצאים יחד באתר ופועלים בו זמנית, מה שמאפשר לעבוד בקצב כפול. כמו כן סימפל מנהלת את הפרויקטים על פי  התקן הבינלאומי המחמיר- ISO9001 המבטיח ניהול בסטנדרט איכות גבוה מאוד ביחס לענף.

 

השורה תחתונה של השיטה?

השיטה של סימפל מנטרלת כל סיבה להוצאות בלתי צפויות או עיכוב במהלך השיפוץ.

 

אם בכל זאת קורה משהו בלתי צפוי, החברה מתחייבת לספוג את העלויות. לא רק עלויות חומר, אלא גם עלויות זמן. סימפל  מתחייבת לשלם ללקוח 4000 ש"ח על כל יום חריגה מהדד ליין שנקבע לסיום העבודה.  

 

שיפוץ הוא עסק מלחיץ ממגוון סיבות. המגמה החיובית בשוק, של מודלים חדשים ששואפים לשנות את השיטה ולהחזיר את האמון ללקוח, עשויה לשנות את הדרך השלילית והמפוחדת שבה אנו מסתכלים על שיפוץ.

 

אולי יעניין אתכם גם...

היתרונות שלנו

דילוג לתוכן